מבט מקרוב על משתלה ייחודית באזור השרון, המשרתת משפחות מקומיות ובינלאומיות כאחד, ומציעה שיטות חינוך חדשניות וקהילה תומכת.

קהילה מגוונת ומסבירת פנים

אחד הדברים הבולטים במשתלה הזו באזור השרון הוא תחושת הקהילה שהיא מטפחת. הצוות והמשפחות מגיעים ממגוון רחב של רקעים ותרבויות, ויוצרים סביבה עשירה ומגוונת שמסבירת פנים לכל. בין אם אתה הורה בפעם הראשונה ובין אם יש לך מספר ילדים, תמצא אווירה חמה ותומכת בפעוטון זה.

אנשי הצוות נלהבים ליצור סביבה מכילה בה כל ילד ומשפחה מרגישים מוערכים ומכבדים. הם עובדים קשה כדי להבטיח שכל המשפחות ירגישו רצויות, ללא קשר לרקע התרבותי או הדתי שלהן. הדבר בא לידי ביטוי בתכנית הלימודים, הכוללת פעילויות ואירועים החוגגים תרבויות ומסורות שונות.

קבוצת ילדים מרקעים מגוונים משחקים יחד בפעוטון
קבוצת ילדים מרקעים מגוונים משחקים יחד בפעוטון

מה מייחד את חדר הילדים הזה?

ישנם מספר גורמים המייחדים את המשתלה הזו מאחרים באזור. אחד ההבדלים העיקריים הוא הדגש על משחק בחוץ ולמידה מבוססת טבע. לחדר הילדים יש אזור חיצוני גדול עם הרבה מקום לילדים לחקור ולעסוק בטבע. אנשי הצוות עוברים הכשרה בחינוך בחוץ ומשלבים פעילויות מבוססות טבע בתכנית הלימודים, כגון גינון, משחק בבוץ ואמנות בחוץ.

היבט ייחודי נוסף של התינוקייה הוא ההתמקדות בלמידה חברתית-רגשית. אנשי הצוות מכירים בכך שהרווחה הרגשית של הילדים חשובה לא פחות מההתפתחות האקדמית שלהם. הם יוצרים סביבה מטפחת בה ילדים מרגישים בטוחים ונתמכים, ומלמדים מיומנויות כגון אמפתיה, ויסות עצמי ופתרון קונפליקטים.

כמו כן, התינוקייה שמה דגש רב על מעורבות ההורים. אנשי הצוות מכירים בכך שהורים הם המטפלים והמחנכים העיקריים של ילדיהם, ושואפים לפעול בשיתוף עם משפחות לתמיכה בהתפתחותם של הילדים. יש הזדמנויות קבועות להורים להיפגש עם אנשי צוות ולדון בהתקדמות ילדם, כמו גם אירועים וסדנאות המספקים תמיכה וחינוך להורות.

בנוסף, למשתלה יש מחויבות חזקה לקיימות ושמירה על איכות הסביבה. הם משתמשים במוצרי ניקוי ידידותיים לסביבה, מספקים מזון בריא ומקורו מקומי, ומלמדים ילדים על החשיבות של טיפול בכדור הארץ. התמקדות זו בקיימות לא רק מועילה לסביבה, אלא גם עוזרת לילדים לפתח תחושת אחריות וכבוד לעולם הסובב אותם.

כיצד תומכת התינוקייה בגדילה והתפתחות של ילדים?

התינוקייה נוקטת בגישה ממוקדת בילד ללמידה, מתוך הכרה בכך שכל ילד הוא ייחודי ובעל חוזקות, תחומי עניין וסגנון למידה משלו. אנשי הצוות יוצרים סביבה תומכת ומכילה בה ילדים מרגישים מוערכים ומכובדים, ובה נלקחים בחשבון הצרכים והאינטרסים האישיים שלהם.

תכנית הלימודים נועדה להיות מתאימה מבחינה התפתחותית ולתמוך בהתפתחות הפיזית, החברתית, הרגשית והקוגניטיבית של הילדים. אנשי הצוות משתמשים במגוון אסטרטגיות וחומרי הוראה כדי להעסיק ילדים ולקדם למידה, כגון למידה מבוססת משחק, פעילויות מעשית ותשאול פתוח.

גם אנשי הצוות מכירים בחשיבות המשחק בהתפתחות הילדים ומשלבים בשגרת היום שפע הזדמנויות למשחק חופשי ולחקירה. המשחק מאפשר לילדים לפתח את היצירתיות, כישורי פתרון הבעיות והכישורים החברתיים שלהם, ועוזר להם להבין את העולם הסובב אותם.

בנוסף, התינוקייה שמה דגש רב על פיתוח שפה ואוריינות, מתוך הכרה כי מיומנויות אלו הן חיוניות להצלחת הילדים בבית הספר ובחיים. אנשי הצוות משתמשים במגוון אסטרטגיות לתמיכה בפיתוח שפה ואוריינות, כגון קריאה בקול, שירה, סיפורים ומתן הזדמנויות לילדים לתרגל את כישורי השפה שלהם בהקשרים משמעותיים.

ילד העוסק בפעילות יצירתית התומכת בהתפתחותו הקוגניטיבית
ילד העוסק בפעילות יצירתית התומכת בהתפתחותו הקוגניטיבית

לאן הם הולכים מכאן?

ככל שהילדים יגדלו ויתפתחו, בסופו של דבר הם יעזבו את הפעוטון ויעברו לגן והלאה. הכישורים, הידע והעמדות שהם מפתחים במהלך שהותם בפעוטון ישמשו בסיס ללמידה ולהצלחתם העתידית.

רבים מהילדים הלומדים בפעוטון ממשיכים ללמוד בגנים ובבתי ספר יסודיים מקומיים. אנשי הצוות עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם בתי ספר אלו על מנת להבטיח מעבר חלק לילדים ולסייע להם להמשיך ולהתבסס על המיומנויות והידע שפיתחו בפעוטון.

חלק מהילדים עשויים גם ללמוד בבתי ספר בינלאומיים או לעבור למקומות שונים בעולם. הכישורים והחוויות שצברו במשתלה יעזרו להם להסתגל לסביבות חדשות ולהצליח בבתי הספר החדשים.

לא משנה לאן ילכו, הילדים שיגיעו למשפחתון ישאו איתם את ערכי ההכללה, הכבוד ואהבת הלמידה שפיתחו במהלך שהותם שם. ערכים אלו יעזרו להם להפוך לאנשים בטוחים, מלאי חמלה ומצליחים התורמים באופן חיובי לקהילות שלהם.

משתלה באזור השרון:

מקום שירותים חינוך קהילה
אזור השרון קייטרינג למשפחות מקומיות ובינלאומיות שיטות חינוכיות חדשניות קהילה תומכת
חוגי תינוקות, כיתות פעוטות וחוגים לגיל הרך גיל 0-3 500 ₪ לחודש 7:00-18:00
חוגי שפות, חוגי מוזיקה וחוגי אמנות פעילויות בחוץ וטיולי שטח מורים מנוסים ומוסמכים סביבה בטוחה ומטפחת
ארוחות מזינות ומאוזנות מעקב במעגל סגור ונקודות כניסה מאובטחות הובלה מדלת לדלת שעות עבודה מורחבות לפי בקשה

בעוד המשתלה ממשיכה לצמוח ולהתפתח, היא מהווה דוגמה למוסדות חינוך אחרים באזור ומחוצה לה, תוך התמקדות בחדשנות, גיוון ורווחה.